Forsikring

Idrettsforsikring for barn

Alle barn som er medlem av lag tilsluttet Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) eller som deltar i organisert aktivitet i klubbens/lagets regi er forsikret gjennom Gjensidige barneidrettsforsikring.

gjensidige_logo

Forsikringen gjelder fra 01.01 og omfatter barn opp til den dato de fyller 13 år. Forsikringspremien betales av NIF.

Forsikringen gjelder under organisert idrettsutøvelse av den idrett som forsikringsavtalen omfatter, samt under treningsøvelser som naturlig hører sammen med denne i regi av klubben.

Hvem forsikringen omfatter:

• Forsikringen omfatter medlemmer av lag tilsluttet NIF fram til datoen de fyller 13 år.
  • Deltakere på idrettsskoler godkjent av NIF.
  • Barn som ikke er medlem av lag/klubb som deltar i organisert aktivitet i klubbens/lagets regi.
  • Barn med nedsatt funksjonsevne omfattes også av forsikringen.
  • Flyktninger/asylsøkere omfattes av dekningen for behandlingsutgifter, selv om de ikke er medlem av norsk folketrygd.
  • Trenere, ledere og oppnevnte dommeresom bistår ved aktivitet for barn under 13 år.

Utfyllende, og alltid oppdatert informasjon finnes på Idrett.no

Forsikring for ungdom/voksne

AGS-forsikring

Norges Judoforbund har en avtale med AGS Forsikring på vegne av Catlin Insurance om forsikring av aktive utøvere fra fylte 13 år. Det er et krav om at man må være forsikret for å kunne delta i aktivitet i regi av NJF, eller medlemsklubb i NJF. Det er klubbens ansvar å sørge for at medlemmene er registrert forsikret og betalt for gjennom SportsAdmin Lisens.

NJF har også et samarbeid med Idrettens Helsesenter (IHS). Dette er en telefonbasert rådgivningstjeneste med spesialkompetanse på idrettsmedisin (Skadetelefonen). Man får idrettsmedisinsk rådgiving (fysioterapeuter i første linje, legespesialister i andre linje) selv om det ikke er en forsikringssak. Ved skade følger de opp utøver gjennom hele behandlingsløpet, og bestiller utredning og behandling. Dette er inkludert i to av pakkene vi har laget.

Dette er de tre valgene;

• Utøverlisensen er den obligatoriske grunnforsikringen som alle må ha. Man får refundert utlegg ved skade, men må selv stå for behandlingsopplegget, først og fremst gjennom det offentlige helsevesenet. Koster 250,- per år.
  • Konkurranselisensen har grunnforsikring, og Skadetelefon. Samme dekning og ytelser som utøverlisensen, men oppfølging gjennom hele behandlingsløpet. Anbefalt for de som deltar aktivt i konkurranser. Koster 310,- per år
  • Premiumlisensen har utvidet forsikring i bunn, med Skadetelefon inkludert. Større rammer for behandling på privat klinikk ved skade, og behandlingsgaranti på 15 dager. Toppidrettsutøvere og de som konkurrerer internasjonalt bør velge denne lisensen. Koster 800,- per år

Forsikringsperioden strekker seg fra 1/2 til 31/1.

Forsikringen er inkludert i medlemskapsavgiften

Les mer her : Forsikring

MTOTFLS